English version of this page

Forskningsaktuelt

Aktuelle forskningssaker

• Det er klimasmart å følge kostrådene 30. apr. 2024

Vi kan slå to fluer i en smekk ved å følge kostrådene: Det er bra for helsa, og det minsker klima- og miljøavtrykket vårt både nasjonalt og internasjonalt.

• Norske legers stressnivå kartlagt av UiO-forskere 24. apr. 2024

Nyutdannede leger opplever mest krevende arbeidsrelatert stress, og de kvinnelige legene er mest utsatt. Det viser en oversiktsartikkel over oppfølgingsstudier av norske leger som nå er publisert i Scandinavian Journal of Public Health.

, Runde auditorium, Domus Medica, Sognsvannsveien 9

M.Sc. Dina Moxness Konglevoll at Institute of Basic Medical Sciences will be defending the thesis “Diet and Frailty in Norwegian Older Adults - The Tromsø Study” for the degree of PhD (Philosophiae Doctor).

, Grønt auditorium, Ullevål sykehus (Labbygget), Kirkeveien 166

MD Siri Asheim Eikeland at Institute of Basic Medical Sciences will be defending the thesis “Late effects in Hodgkin's lymphoma survivors after contemporary risk-adapted treatment” for the degree of PhD (Philosophiae Doctor).

Utlysning av midler

Finn utlyste forskningsmidler, stipender og priser.