English version of this page

Aktuelle saker

Publisert 3. juni 2024 22:04

Professor Kristina Haugaa har i mange år forsøkt å finne svar på hvorfor noen rammes av plutselig hjertedød, og hva hun kan gjøre for å forhindre det. – Det er visse familier der jeg kjenner alle. Jeg kjenner foreldre, barn, søsken, onkler, tanter. Man blir en del av den familien. Det ser jeg på som et stort privilegium, sier hun.

Publisert 3. juni 2024 11:44

Årsrapporten for 2023 er nå tilgjengelig på nett og i trykket form. Rapporten byr på et utvalg av instituttets undervisning, forskning, innovasjon og formidling.

Publisert 8. mai 2024 10:51

Professor Lars Mehlum har gjort det til sin livs oppgave å forebygge selvmord og drive folkeopplysning. – Jeg har lært utrolig mye av alle møtene med folk som enten har tenkt på, eller har gjort forsøk på å ta livet sitt.

Publisert 15. apr. 2024 13:10

Haugaa er en pioner innen sitt felt og får prisen for sitt banebrytende arbeid med alvorlige, genetiske hjertefeil og forhindring av plutselig hjertedød. – Jeg har alltid vært fascinert av hjertet, sier prisvinneren.

Publisert 22. mars 2024 15:32

– SPARK-programmet vil være avgjørende for at vi skal kunne kommersialisere forskningen vår, sier Johanne Jacobsen, en av de nye prosjektlederne i SPARK Norway.

Publisert 15. mars 2024 09:47

Raquel Bartolomé Casado fikk tildelt Professor Kreybergs pris for sin forskning på tarmens adaptive immunforsvar. Dette er den andre prisen hun får for sitt doktorgradsarbeid.

Publisert 11. feb. 2024 18:33

K.G. Jebsen-senter for hjernevæskeforskning skal utarbeide nye verktøy for å diagnostisere og behandle hjernesykdommer som demens og hjernekreft. Det nye Jebsen-senteret ledes av professor Per Kristian Eide.