Hva er Orakeltjenesten?
Vi i Orakeltjenesten gir brukerstøtte på IT-tjenester for studenter. Du kan sende oss spørsmål via kontaktadressen vår.
Vi holder også oppsyn med PC-stuene i samarbeid med IT-ansvarlige rundt om på fakultetet.
Hva kan vi hjelpe deg med?
Noen typiske områder:
- Spørsmål om brukernavn og passord
- Korrigere utskriftskvoter for deg som har opplevd tekniske problemer
- Sørge for papir og toner på PC-stuer ved Domus Medica
Du kan selv endre passord, sjekke utskriftskvote, hente nytt passord og gjøre andre endringer for din bruker. Prøv passord.uio.no og brukerinfo.uio.no
PC-stuer og hva de tilbyr
Fakultetet har 10 PC-stuer med rundt 150 PC'er. Her finner du oversikt over hvor PC-stuene er, og litt om tilbudet der.
Feilmelding av utstyr på PC-stuene
Hvis du opplever utstyrsfeil på for eksempel PC'er og skrivere, ta kontakt med den lokale IT-avdelingen:
- Lokal-IT ved Institutt for helse og samfunn
- Lokal-IT ved Institutt for medisinske basalfag
- Lokal-IT ved Institutt for klinisk medisin
Kontakt oss
Helpdesk hjelper deg
Helpdesk gir IT-hjelp hver eneste dag på Blindern.
Treffetider og kontaktadresse for Helpdesk finner du her
Er du ph.d.-kandidat?
Ph.d.-kandidater får brukerstøtte av IT-ansvarlig ved instituttet de er ansatt.