English version of this page

Tidligere arrangementer

Tid og sted: , Domus Medica, Runde Auditorium

Biostatistical seminar with Alan Hubbard, professor of biostatistics, Center for Targeted Machine Learning and Causal Inference, University of California, Berkeley.

Tid og sted: , Forum, Oslo Science Park

The invited speaker is Megha Padi, Assistant Professor in Cellular and Molecular Medicine at the University of Arizona Cancer Centre. The title of her talk is "Translating network biology into new therapies for rare cancers".

Tid og sted: , Hannah Ryggen Rommet, Lucy Smiths Hus, Blindern

We are sorry to inform you that this seminar has been cancelled.

Adapting machine learning to Norwegian health data to enhance causal analyses of patient pathways and patients’outcome.

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus, Blindern

How to make medicine great sustainable again? The Centre for Medical Ethics will be hosting an open seminar on the problem of medical overactivity. The seminar also marks CME’s Professor Bjørn Hofmann’s 60th anniversary.

Tid og sted: , Ole-Johan Dahls hus: Seminarrom Python

Målet med workshopen er å øke bevisstheten blant brukere om mulighetene og potensialet til ParaView innen vitenskapelig visualisering, spesielt når man utnytter høyytelses databehandlingsinfrastruktur (HPC) som Norwegian AI Cloud (NAIC).

Tid og sted: , Oslo Science Park

Two seminars – which form part of the Belgian economic mission to Norway – will address the pivotal role of universities in nurturing dynamic innovation ecosystems.

Tid og sted: , Frederik Holst hus

Vi inviterer til seminar 14. juni med tema "Informasjonspraksiser, Samhandling og Tjenesteinnovasjon" i forbindelse med at professor Ragnhild Hellesø går over i en emerita rolle og slutter som avdelingsleder ved avdeling for folkehelsevitenskap.

Tid og sted: , zoom

Welcome to a SHEtalk about the World Health Organisation.

Tid og sted: , Auditorum Simula, Ole Johan Dahls Hus

TSD, Nettskjema og HPC sitt brukermøte.

Tid og sted: , ICR Auditorium

CanCell presents a seminar with Clotilde Théry, INSERM director of research, Institut Curie, France

Tid og sted: , Lyng, Oslo Science Park, Gaustadalléen 21, Oslo

To feed a growing population we need more sustainable food production, and we need to utilize existing resources better. This requires a transformation of the food system and the development of novel technologies and sources for food. How will this impact what we eat in the future?

Tid og sted: , Universitetets aula

Hvordan bearbeider hjernen kunsteriske inntrykk? Opplev forskningsformidling under Munchs malerier.

Tid og sted: , Zoom

Utdanning i Dialektisk atferdsterapi for terapeuter som skal inn i eksisterende DBT-team på sin arbeidsplass. Utdanningen går over 5 dager og gjennomføres digitalt på Zoom.

Erfarne DBT-terapeuter som ønsker en booster er også velkomne på denne undervisningen.

Tid og sted: , Auditoriet i Frederik Holts hus, Kirkeveien 166

Ti år siden første Avanserte geriatriske sykepleiere ble utdannet i Norge. Det var forløperen til dagens Avanserte kliniske allmennsykepleiere. Vi feirer med et fagseminar med tema som bør interessere mange; både utøvende, ledere og de som driver med utdanning.

Tid og sted: , Auditorium U40, Domus Theologica

Hvordan kan forskningsetikken hjelpe oss å navigere?

Tid og sted: , Sophus Lies auditorium

Finansieringsperioden for våre andre generasjons konvergensmiljø er ved veis ende og vi inviterer til en hyggelig sammenkomst hvor vi får høre forskernes egne erfaringer fra å være i et konvergensmiljø. Bli med å feire deres prestasjoner.

Tid og sted: , Domus Medica, Auditorium 13

Biostatistical seminar with Sonia Petrone, Professor, Department of Decision Sciences, Bocconi University of Milano, Italy.

Tid og sted: , Tøyen hovedgård i Oslo

Hvert annet år avholder Senter for medisinsk etikk et todagers kurs for leger i alders- og sykehjemsmedisin, fastleger samt kommune- og fylkesleger.

Tid og sted: , Fauna, Forskningsparken

To know your competitive advantages and which part of the market you will enter is key to success. This is what sets your business idea apart from your competition and helps getting the attention from potential investors.

Tid og sted: , Seminarrom 123, Fredrik Holsts hus

Senter for medisinsk etikk inviterer til foredrag med Lars Lien, med kommentarer fra senterets egen Bushra Ishaq.

Tid og sted: , Galeien, Ullevål sykehus, bygg 45

Onsdag 29. mai presenteres funn og resultater fra årets rapport om status for Legemiddelassistert rehabilitering (LAR) i et åpent møte på SERAF.