Mastergradssymposium sykepleie

Symposium for uteksaminerte kandidater ved avdeling for sykepleievitenskap. Vi ønsker å invitere alle interesserte til å delta på en unik mulighet til å få innsikt i spennende og aktuelle masteroppgaver.

collage helsevesen

Masterstudentene har valgt å skrive oppgaver om ulike temaer som er relevante for klinisk praksis. Illustrasjon: Colourbox

Professor Anne Moen

Velkommen
16.05 "Evas epler" Kulturelt innslag
16.15 Ruth Kristine Vik

Barneleddgikt og livskvalitet

16.30 Katrine Holen Helserelatert livskvalitet hos pasienter med aldersrelatert makuladegenerasjon. En longitudinell studie
16.45 Trine Linn Flottorp

Forekomst av underernæring blant hjemmeboende eldre med hjemmetjeneste ved bruk av Mini Nutritional Assessment (MNA) og Malnutrition Universal Screening Tool (MUST).

Pause

17.10 Marthe Kristin Nereng Physical activity and fall-prevention in hospitals and long term care facilities. A mixed method systematic review with a focus on the nurses’ role.
17.25 Steinar Johansen Systematisk identifisering av den gamle skrøpelige pasient med risiko for reinnleggelse til kommunal akutt døgnenhet – KAD. Samsvar mellom funn fra en litteraturstudie og kartleggings- og vurderingsinstrumentet Subakutt/Akutt Funksjonssvikt hos Eldre – SAFE
17.40 Maibritt Lervik

Postoperativ delirium blant ortogeriatriske pasienter. Hvilke systematiske metoder kan bidra til å identifisere delirium blant eldre pasienter med hoftebrudd i spesialisthelsetjenesten, og hvordan kan metodene implementeres i praksis for å begrense omfanget av og å oppdage tilstanden på et tidlig tidspunkt?

Publisert 26. sep. 2017 12:45 - Sist endret 26. sep. 2017 12:45