Tidligere

Overdiagnostikk skader pasienter, legger beslag på store ressurser og rokker ved tilliten til helsevesenet. På frokostseminaret får du vite hva overdiagnostikk er, høre hvordan aktører i helsetjenesten merker det i det daglige, og diskutere ulike strategier for å håndtere overdiagnostikk.

Tid og sted: , Auditoriet, Fredrik Holsts hus

Anne Kveim Lie vant UiOs utdanningspris for 2018. Masterstudent i internasjonal samfunnshelse Salma A. Eljailani Ahmed vant prisen for beste bærekraftsmasteroppgave. 20 september feirer vi dem ved Fredrik Holsts hus.

Tid og sted: , Litteraturhuset i Oslo

I forbindelse med avslutningen av et forskningsprosjekt om privatisering av helsetjenesten inviterer vi til frokostseminar på Litteraturhuset i Oslo.

Tid og sted: , Frederik Holsts hus, UiO

Er du forsker innenfor forberedende samtaler, beslutningsprosesser for alvorlig syke pasienter, kommunikasjon i livets sluttfase eller lignende? Delta på vår workshop for å bli kjent med andre forskere, utveksle erfaringer, identifisere mulige samarbeidspartnere og kanskje danne et nasjonalt nettverk.

Tid og sted: , Aud, Frederik Holsts hus (ved Ullevål sykehus)

Åpent fagseminar ved Avdeling for sykepleievitenskap. Målgruppen er sykepleiere, sykepleieelærere, fagutviklingssykepleiere og ledere som ønsker faglig påfyll. Seminar har stor relevans for klinisk praksis. Ingen deltakeravgift, men bindende påmelding innen 18. januar på grunn av enkel servering.

Tid og sted: , Møterom Hagen 1+2, Forskningsparken

Hva har vi lært av APPETITT-prosjektet? Samarbeidspartnere presenterer resultat og erfaringer med app utviklet for å forebygge underernæring hos eldre.