Er den bio-psyko-sosiale modellen i krise? Eksistensielle refleksjoner

Senter for medisinsk etikk inviterer til foredrag med Lars Lien, med kommentarer fra senterets egen Bushra Ishaq.

Foredraget er åpent for alle.

BIO

Lars Lien er leder i Norsk psykiatrisk forening og rådgiver for Nasjonal kompetansetjeneste for samtidig rusmisbruk og psykisk lidelse (ROP). Han er spesialist i samfunnsmedisin og psykiatri og tok doktorgraden i 2003 på en studie av risikofaktorer for psykiske vansker hos ungdom med innvandrerbakgrunn. Han deltar i og leder ulike forskningsprosjekter med temaer som spenner fra helseforskning til basal nevrobiologi. Han er tilknyttet Institutt for helse- og sosialvitenskap ved Høgskolen i Innlandet som professor.

Bushra Ishaq er lege, og forsker ved Senter for medisinsk etikk ved Universitet i Oslo. Hun har tidligere forsket på sosiale helsedeterminanter og sammenhengen mellom religiøsitet og ulike helseutfall. Hun har jobbet klinisk og på ulike nivåer i norsk helseforvaltning  og er snart ferdig spesialist i samfunnsmedisin. Ishaq er også medlem av styret til Helse Sør-Øst, og  Bioteknologirådet, og har fått Fritt Ords pris for sitt brobyggende samfunnsengasjement.

Publisert 25. mai 2024 17:55 - Sist endret 26. mai 2024 11:08