Psykiatrien - hvor står du, og hvor går du?

Foredrag ved Andreas Ringen, psykiater og forsker (PhD).

Psykiatrien er både myteomspunnet og kritisert. Har faget et definerbart fundament og hvor tydelig er skillet mellom psykiatrien og resten av medisinen? Hvordan kan man forstå de viktigste utfordringene, og hvordan bør de møtes?

Psykiater og forsker Andreas Ringen har i lengre tid vært engasjert i disse problemstillingene, bl.a som tidligere leder av Utvalg for grunnlagsproblemer i Norsk psykiatrisk forening. Ringen er avdelingsoverlege ved Oslo universitetssykehus, klinikk psykisk helse og avhengighet.

Medisinsk-filosofisk forum

Leger, medisinstudenter og andre som er interessert i medisin, helse og filosofi ønskes med dette velkommen til diskusjonskvelder om medisinsk-filosofiske temaer. I den travle hverdagen gis det lite rom for faglige refleksjoner og diskusjoner med medisinsk-filosofisk vinkling.

Arrangementet er gratis.

Publisert 17. apr. 2018 15:02 - Sist endret 19. okt. 2018 10:01