Diagnose: Død.

Foredrag ved Morten Horn, nevrolog ved OUS.

Bildet kan inneholde: mann, ansiktshår, hår, skjegg, bart.

Døden kan defineres på ulike måter; filosofisk, metafysisk, sosialt, juridisk og biologisk. I Norge har myndighetene i stort monn overlatt til medisinen å avgjøre når et menneske er dødt. Døden er en medisinsk diagnose. Men hva bygger den på? Dette spørsmålet vil foredragsholderen forsøke å besvare i denne utgaven av Medisinsk-filosofisk forum.

Morten Horn er overlege i nevrologi ved Oslo universitetssykehus, og underviser i etikk ved livets slutt ved Universitetet i Oslo. Han er medlem av Rådet for legeetikk 2018-2022.

Medisinsk-filosofisk forum

Leger, medisinstudenter og andre som er interessert i medisin, helse og filosofi ønskes med dette velkommen til diskusjonskvelder om medisinsk-filosofiske temaer. I den travle hverdagen gis det lite rom for faglige refleksjoner og diskusjoner med medisinsk-filosofisk vinkling.

Inngangspenger: kr 50,- (Vipps eller kontant)

Publisert 25. sep. 2019 12:33 - Sist endret 25. sep. 2019 12:44