"Alt som lever, må dø" - Døden som tverrfaglig kunnskapsfelt

Foredrag ved Lisbeth Thoresen, førsteamanuensis ved Avdeling for tverrfaglig helsevitenskap, UiO.

Bildet kan inneholde: topp, hår, hake, smil.

Tanatologi er vitenskapen og læren om døden. Internasjonalt og nasjonalt får døden som kunnskapsfelt stadig større oppmerksomhet. I dette foredraget vil Lisbeth Thoresen gå nærmere inn på hvorfor det er viktig med ulike perspektiver på døden, og gi noen eksempler på slike.

Lisbeth Thoresen er sykepleier med doktorgrad i profesjonsetikk, og jobber som førsteamanuensis ved Det medisinske fakultet på Universitetet i Oslo, Avdeling for tverrfaglig helsevitenskap.

Medisinsk-filosofisk forum

Alle som er interessert i medisin, helse og filosofi ønskes med dette velkommen til diskusjonskvelder om medisinsk-filosofiske temaer. I den travle hverdagen gis det lite rom for faglige refleksjoner og diskusjoner med medisinsk-filosofisk vinkling.

Inngangspenger: kr 50,- (Vipps eller kontant)

Publisert 18. feb. 2020 15:27 - Sist endret 20. feb. 2020 12:04