Publisert 14. feb. 2018 14:05

Forskerskolen Muni-Health-Care gir støtte til utenlandsopphold for sine stipendiater. Mette Geil Kollerup fra Aalborg tilbrakte tre måneder ved Avdeling for sykepleievitenskap ved UiO høsten 2017. I reisebrevet skildrer hun sine faglige, kulturelle og sosiale opplevelser i løpet av høsten.

Publisert 14. aug. 2017 12:59

Silje Havrevold Henni var i juli 2017 på kurs i Survey Data Analysis ved University of Essex. Forskerskolen MUNI-HEALTH-CARE gav økonomisk støtte til å delta på kurset. Les Siljes reisebrev:

Publisert 30. mai 2017 11:59

Forskerskolen MUNI-HEALTH-CARE skaper nettverk mellom kandidatene som styrker deres ph.d-prosjekter. Mette Geil Kollerup fra Aalborg har besøkt Linda K. Nygård ved Høgskolen i Molde, for å for å utveksle erfaringer knyttet til legemiddelhåndtering i hjemmesykepleien. Reisebrev fra Mette:

Publisert 7. apr. 2017 14:26

– Selv er jeg fysioterapeut, så det å møte stipendiater fra andre yrkesgrupper er verdifullt og viktig for å knytte kontakter til videre samarbeid, men også for å få gode diskusjoner, sier stipendiat Eliassen. Forskere ved UiT og Nord anbefaler forskerskolen.

Publisert 24. mars 2017 13:22

Sammen med fire andre studenter og en veileder fra forskerskolen MUNI-HEALTH-CARE var Elisabeth Østensen på et kronikkskrivekurs med journalist Simen Ekern to dager i mars 2017. Hun har skrevet denne reiserapporten.