Kurs i metasyntese

Forskerskolen MUNI-HEALTH-CARE arrangerte kurset «Metasynthesis - Research Course in Advanced Qualitative Methods» mandag 8.april til onsdag 10.april, 2019, i Oslo.

Bildet kan inneholde: Sosial gruppe, Team, Samfunnet, Ungdom, Begivenhet.
Kursleder Terese Bondas Foto: Minna Sorsa
Kursleder Terese Bondas (Foto: privat)

Professor Terese Bondas fra Universitetet i Stavanger, i samarbeid med Associate Professor Gabriele Kitzmüller, fra UiT, Campus Narvik ledet kurset «Metasynthesis - Research Course in Advanced Qualitative Methods» uken før påske.

Kurset gikk over tre dager ved Institutt for helse og samfunn, Universitetet i Oslo, og startet den 8.april med fullsatt kurs. Det var stor interesse for kurset, og i tillegg til ph.d. studenter tilknyttet forskerskolen var det deltakere fra Spania, Danmark, Finland og ulike universiteter og høyskoler i Norge.

Marit Kirkevold   (Foto: privat)

Leder av forskerskolen, Professor Marit Kirkevold holdt forelesning den første dagen om «Comparisons of metasynthesis to integrated reviews, systematic reviews, meta-analysis and secondary analysis». Associate Professor Elisabeth Bergdahl fra Ørebro Universitet, Sverige, holdt forelesning dag 1 og 3 om «Challenges of doing metasynthesis in a research team» og «What is synthesis in metasynthesis?».

Emma France (Foto: privat)

Dag 2 av kurset hadde vi besøk av Dr. Emma France, Senior Lecturer, leder av eMERGe research project, fra University of Stirling, UK, hun snakket om «Meta-ethnography».

Kurset har vært arrangert en gang tidligere i Bodø, april 2017, i samarbeid med Nord universitet, UiT og forskerskolen MUNI-HEALTH-CARE, da var det også stor interesse for kurset. Les mer om kursinnholdet fra april 2019 her.

Tilbakemeldingene fra kursdeltakerne ved kursslutt var svært positive.

Forskerkolen MUNI-HEALTH-CARE ønsker alle en riktig god påske!

Emneord: Metasynthesis, Ph.d., forskerskole Av Minna Sorsa (foto)
Publisert 15. apr. 2019 13:14 - Sist endret 6. mars 2020 13:36