Mette Kalager holder prestisjetung Bradford Hill Lecture i Cambridge

Mette Kalager fra Klinisk effektforskning holdt i forrige uke det tradisjonsrike Bradford Hill-seminaret ved Universitetet i Cambridge.

Bradford Hill seminars er en forelesningsserie ved Institutt for folkehelse i Cambridge (Cambridge Institute of Public Health). Serien tar for seg de viktigste temaene innen folkehelse, og ledende forskere fra hele verden inviteres til å holde forelesningen. Mette Kalager snakket om kreftscreening og lærende screeningprogrammer.

Fra venstre: Møteleder Mark Kroes fra University of Cambridge, Mette Kalager fra UiO og Sowmiya Moorthie fra University of Cambridge. Foto: Privat.

Fredag forrige uke hadde professor Mette Kalager ved Klinisk effektforskning et foredrag om kreft-screening og forebygging; Cancer Screening and Prevention: Lessons learned

På lenken over kan du lese tittel og sammendrag av foredraget.

Emneord: cambridge, forebygging, screening, folkehelse Av Anita Aalby
Publisert 12. nov. 2019 16:12 - Sist endret 14. nov. 2019 11:04