Aktuelle saker i 2016

Publisert 21. des. 2016 14:05

NAKMIs direktør Bernadette Kumar er utnevnt til den nye "UCL-Lancet Commission on Migration and Health". Kumar er førsteamanuensis ved institutt for helse og samfunn, UiO.

Publisert 4. okt. 2016 13:17

Fakultet har gitt utdanningsprisen til professor Johanne Sundby for hennes svært betydelige innsats for å tilby studentene på studiet i Master of International Community Health undervisning og veiledning av svært høy kvalitet.

Publisert 30. sep. 2016 12:42

Fagjuryens posterpriser på Sykepleierkongressen 2016 gikk til forskere ved avdeling for sykepleievitenskap. Ragnhild Hellesø og Line Melby vant pris for beste layout/visuelle uttrykk, mens Kristin Jeppestøl, Anne Moen og Caroline Farsjø vant innovasjonsposteren.

Publisert 18. feb. 2016 11:09

Knapt noe annet samfunnsområde har så mange etiske utfordringer som helsesektoren. Derfor har Det odontologiske fakultet nå satt inn et støt for å styrke etikkundervisningen ved masterprogrammet. Tanken er at studentene skal bli bedre rustet til å håndtere de etiske dilemmaene de garantert kommer til å støte på når de skal ut i arbeidslivet.