Publisert 18. des. 2020 13:17

Tre Helsam-prosjekter har fått innvilget midler fra Norges forskningsråds FRIPRO. To av prosjektene under tema banebrytende forskning og det tredje under tema global helse.

Publisert 16. nov. 2020 07:02

Professor Anne Moen er koordinator for et nytt stort innovasjonsprosjekt, Gravitate-Health. 40 partnere fra 15 land er involvert i storsatsingen som skal utvikle digital og persontilpasset informasjon om medisiner.

Publisert 14. aug. 2020 09:40

Når koronasmitten igjen øker i Norge, prøver forskningsprosjektet CovidNor å lære mest mulig om koronaopplevelsen til pasienter og behandlere i kommunene, slik at vi bedre skal kunne forebygge pandemier i fremtiden.

Publisert 26. juni 2020 13:13

Klinisk effektforskning har denne uken publisert resultatene fra TRAiN-studien, som har undersøkt om det er trygt å trene på treningssenter i forbindelse med koronapandemien. Studien har vekket internasjonal oppsikt, og resultatene gleder nok mange.

Publisert 11. juni 2020 07:15

Onsdag 10. juni var det duket for frokostwebinar med tema ledelse under korona. Se opptak av webinaret her.

Publisert 8. mai 2020 08:54

Flere forskningsmiljøer ved Instituttet nådde fram med sin søknad til NFR om midler til koronaforskning. Klinisk effektforskning (HELED) og Avdeling for allmennmedisin får hver en bevilgning på 5 millioner kroner.

Publisert 1. apr. 2020 08:19

Covid-19 setter det norske helsevesen på prøve. En ny norsk pasientstudie i regi av Avdeling for allmennmedisin ved Universitetet i Oslo (UiO), ønsker å finne svar på hvordan sykdommen rammer den norske befolkningen.

Publisert 13. jan. 2020 08:51

I desember ble det klart at det tverrfaglige prosjektet “INOREG: Inovations in use Of Register data for analyzing effects of primary and municipal care in patients with chronic diseases” får midler fra NFR gjennom HELSEVEL.