Prestisjeposisjon til Anna Stavdal

Anna Stavdal, fastlege og lektor ved avdeling for allmennmedisin blir sjef for WONCA - World Organization of Family Doctors.

Valget av Anna Stavdal foregikk i Seoul natt til onsdag 17. oktober norsk tid og innebærer at hun i løpet av to år blir den “åndelige” leder for hele verdens allmennpraktikere.

Anna Stavdal er fastlege (Bolteløkka legesenter) og har i flere tiår vært ansatt hos ved Helsam som praksislærer. Hun er nå universitetslektor i 20% stilling her.

– Anna Stavdal var med på å legge grunnlaget for praksisundervisning i allmennmedisin i Oslo96 og en av de første universitetslektorene våre. Det er denne stolte arven hun tar med seg videre ut i hele verden, sier Jørund Straand, avdelingsleder allmennmedisin ved Helsam.

Vi gratulerer Anna Stavdal med posisjonen.

Publisert 18. okt. 2018 12:14 - Sist endret 18. okt. 2018 12:14