Høstmøte om forskning i primærhelsetjenesten

Save the date!

I år er det Oslo sin tur til å følge opp etter innholdsrike og spennende møter i Trondheim og Bergen de to foregående år.

Alle som er interessert i forskning i- og om primærhelsetjenesten er velkommen. Dette kan for eksempel være primærhelsetjenesteforskere, klinikere, brukere, registereiere, beslutningstakere og andre interesserte.

Målet er, som tidligere, å stimulere til mer og bedre forskning i primærhelsetjenesten og styrke samarbeidet mellom de ulike miljøene som jobber med forskning på og i primærhelsetjenesten. Det blir presentasjoner og forhåpentligvis diskusjoner, med fokus på bruk av registerdata, men også andre prosjekt og metoder.

Seminaret er åpent for alle, gratis, og lunsj er inkludert.

Årets seminar er lagt i samme uke som samlingen for forskerskolen i allmennmedisin og allmennmedisinsk universitetsmøte, og vi håper mange som deltar på disse blir med på høstmøtet på fredagen også.

Faglige presentasjoner - innsending av abstracts

Vi planlegger en sesjon med presentasjon av innsendte abstracts etter lunsj, seks stk med 10 min presentasjon og 5 min til spørsmål. Vi ønsker oss 3 stk ikke-publiserte prosjekter, hvor forsker kan presentere preliminære data, samt 3 stk nylig publiserte prosjekter.

Abstract kan settes opp etter vanlig IMRAD-prinsipp, på ca 250 ord. Sendes på e-post til gurohf@uio.no innen 1.september 2024.

Program

Program kommer etter sommeren. Under kan dere se link til program de to foregående årene.

Høstmøte om forskning i primærhelsetjenesten 2023 (pdf)

Høstmøte om forskning i primærhelsetjenesten 2022

Møtet arrangeres av Avdeling for Allmennmedisin, Allmennmedisinsk forskningsenhet og Antibiotikasenteret for Primærmedisin ved Universitetet i Oslo

Publisert 8. apr. 2024 14:28 - Sist endret 24. juni 2024 09:16