Aktuelle saker

Publisert 12. mars 2024 12:45

Kunnskapsløftet i de kommunale helse- og omsorgstjenestene krever kvalifiserte forskere som kan bidra til innovativ tjenesteutvikling. Ledergruppen i forskerskolen har begått en kronikk i anledning NFRs utlysning av forskningsmidler som skal styrke bærekraften i kommunale helse- og omsorgstjenester

Publisert 27. mars 2023 13:11

Tiltak på individ- og befolkningsnivå er viktig for å redusere rusmisbruk. Med en mastergrad i Folkehelsevitenskap og epidemiologi fra Universitetet i Oslo lærer du å iverksette og vurdere tiltak for å bedre folkehelsen.

Publisert 12. jan. 2023 14:57

Med en master i Folkehelsevitenskap og epidemiologi fra Universitetet i Oslo lærer du epidemiologisk metode og tenkning, som er viktig for å finne hvilke, og hvordan, ulike faktorer hemmer eller fremmer helseforhold i befolkningsgrupper.

Publisert 11. okt. 2022 15:51

De kommunale helse- og omsorgstjenestene er et forskningssultent felt, mener to av forskerskolen Muni-Health-Cares engasjerte fagansvarlige, Bodil H. Blix og Marit Kirkevold, i en kronikk i Dagens Medisin.

Publisert 2. juli 2022 12:54

Etter 18 måneder med digital samarbeid er det endelig fysisk møte i Gravitate-Health, forskningskonsortiumet med 40 partnere fra 15 land, der UiO ved professor Anne Moen er koordinator. De skal utvikle digitale løsninger med mer tilrettelagt informasjon om medisiner for å styrke etterlevelse av behandling og forbedre livskvalitet for europeiske pasienter.