Er du over 70 år og har lyst til å bidra til forskning?

Er du frisk, hjemmeboende og over 70 år? Har du lyst til i å delta i en studie på mulige helseeffekter av eggeskallmembran? I så fall kan du melde deg på vår studie.

Vi vil undersøke hvordan tilskudd av proteinpulver av eggeskallmembran påvirker immunforsvaret og andre markører for helse. Studien blir utført av Avdeling for ernæringsvitenskap ved Universitet i Oslo i samarbeid med matforskningsinstituttet Nofima og NMBU.

Vi leter etter deg som bor hjemme og er over 70 år. Du må ikke være allergisk mot egg.

Det eneste du trenger å gjøre er å spise to kapsler daglig i fire uker som enten inneholder eggeskallmembranpulver eller et stoff helt uten virkning. Kapslene får du gratis. I tillegg må du møte opp på Avdeling for ernæringsvitenskap, Universitet i Oslo, to ganger for blodprøver, samt noen enkle fysiske tester.

Meld deg på

Publisert 8. okt. 2020 20:45 - Sist endret 8. okt. 2020 20:45