Prøveforelesninger i 2013

Tidligere

Tid og sted: , Runde auditorium, Domus Medica tilbygg, Sognsvannsveien 9, Oslo

M.Sc. Frode Norheim ved Institutt for medisinske basalfag  avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Metabolic implications of inflammation in adipose tissue.

Tid og sted: , Nye auditorium 13, Domus Medica, Sognsvannsveien 9, Oslo

M.Sc. Tirill Medin ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: The use of animals as models for human psychiatric disease – a critical review.

Tid og sted: , Nye auditorium 13, Domus Medica, Sognsvannsveien 9, Oslo

M.Sc. Mrinal Joel ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Characterization and function of normal neural stem cells.

Tid og sted: , Runde auditorium, Domus Medica tilbygg, Sognsvannsveien 9, Oslo

Cand.pharm. Kristin Huse Haug ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Principles for dementia treatment now and in the years to come.

Tid og sted: , Runde auditorium, Domus Medica tilbygg, Sognsvannsveien 9, Oslo

MPhil. Mekdes Kebede Gebremariam ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Health consequences of inactivity and sedentary behaviour in children.

Tid og sted: , Store auditorium, Oslo universitetssykehus HF, Ullevål, Kirkeveien 166, Oslo

M.Sc. Laila Skogstad ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Posttraumatisk stress syndrom (PTSD) ved minimal traumatisk hjerneskade (mTBI).

Tid og sted: , Auditorium 1 (grønt), Rikshospitalet, Sognsvannsveien 20, Oslo

Cand.med. Ingrid Benedicte Moss Kolseth ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Kronisk inflammasjon og kreft; klinisk evidens og immunologiske forklaringsmodeller.

Tid og sted: , Rotunden, Domus Medica, Sognsvannsveien 9, Oslo

Cand.scient. Ida Laake ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Validitet av kostholdsdata i epidemiologisk forskning.

Tid og sted: , Auditoriet på Stami, Gydas vei 8, Oslo

Cand.polit. Cathrine Haugene Ljoså ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Kan arbeid være helsefremmende.

Tid og sted: , Grønt auditorium, Oslo universitetssykehus Rikshospitalet, Oslo

Cand.med. Georg Andreas Gundersen ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Astroglial functions in an evolutionary perspective.

Tid og sted: , Rotunden, Domus Medica, Sognsvannsveien 9, Oslo

Cand.med Vinita Rangroo Thrane og cand.med. Alexander Stanley Thrane ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: V.R. Thrane: Astroglial involvement in hepatic encephalopathy og A.S. Thrane: Implications of aquaporin 4 in brain edema formation.

Tid og sted: , Store auditorium, Domus Odontologica, Oslo

Anja Camilla Vogeler Larsen ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Roles of PKA and other protein kinases in metabolic disease.

Tid og sted: , Store auditorium, Domus Medica, Sognsvannsveien 9, Oslo

Cand.med Dusan Bilbija ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Controversies in preventing adverse remodelling of the heart.

Tid og sted: , Store auditorium, Domus Odontologica, Sognsvannsveien 10, Oslo

M.sc. Anne Rieder ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: β -glucans in wound healing

Tid og sted: , Nye auditorium 13, Domus Medica, Sognsvannsveien 9, Oslo

Cand.scient. Nasser Ezzatkhah Bastani ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Role of inflammatory mechanisms in the initiation of cardiovascular diseases?

Tid og sted: , Auditoriet på Kreftsenteret, Oslo universitetssykehus Ullevål, Kirkeveien 166, Oslo

Master of health sciences - management Stig Tore Bogstrand ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Psykoaktive stoffers påvirkning av kjøreevnen, bakgrunn for å bruke faste konsentrasjonsgrenser i blod i legal sammenheng, kliniske og juridiske implikasjoner.

Tid og sted: , Rotunden, Domus Medica, Sognsvannsveien 9, Oslo

M.Sc. Trine Marita Reine ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Role of cell surface proteoglycans in malignancy.

Tid og sted: , Forsamlingssalen, Harald Schjelderups hus, inngang 1, Universitetet i Oslo

M.Sc. Rebecca Bruu Carver ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Strategies for improving upper secondary students' genetic literacy.

Tid og sted: , Auditorium A1.1001, Domus Odontologica, Sognsvannsveien 11, Oslo

Cand.scient Inger Olaug Ottestad ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: HDL og triglyserider, risikofaktorer fra fortiden, eller fremdeles lipider med betydning for medikamentell behandling?

.

Tid og sted: , Auditorium R-105 Rotunden, Domus Medica, Sognsvannveien 9, Oslo

Cand.med. Petter Kirkeby Risøe ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Biomarkers of sepsis – is there any progress?

Tid og sted: , Auditorium NN5, Akershus universitetssykehus, Lørenskog

Cand.med. Harald Hrubos-Strøm ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Sleep apnea and psychiatric disorders: is there a causal relation?