English version of this page

Twitter: MaritBVeierod

Vi er en del av EU-prosjektet WARIFA, følg med på prosjektets nyhetsbrev

Publisert 6. sep. 2022 11:11

Studentpakken.no har sendt ut gavekort på solarium hos en av landets solariumskjeder til 125 000 studenter. Det har medisin- og sykepleiestudenter reagert på. Vi er en takknemlig heia-gjeng som vil berømme dem for dette.

Publisert 15. mars 2022 10:04

42 år etter Kielland-ulykken finnes det fortsatt ingen komplett oversikt over hvem som jobbet hvor, med hva, til hvilken tid – eller hvor lenge. Slike oversikter er nødvendige for å foreta epidemiologiske vurderinger av mulig arbeidsbetingede helseplager og sykdom, både i fortid og fremtid.

Publisert 15. feb. 2022 10:00

Kvinner vet mindre om såkalt overdiagnostikk av brystkreft sammenlignet med andre spørsmål rundt mammografiscreening. Det er samtidig lite som tyder på at kvinner dropper mammografiscreening når de får mer informasjon.

Publisert 12. jan. 2017 12:22

Solariumbrukere har ikke bare økt risiko for å utvikle føflekkreft, men de får også diagnosen tidligere i livet enn dem som ikke bruker solarium, viser en stor norsk studie publisert av Avdeling for biostatistikk ved Universitetet i Oslo.