Arnoldo Frigessi valgt til fellow i IMS

Den vitenskapelige organisasjonen IMS hedrer Arnoldo Frigessi for arbeidet med Bayesiansk metodikk. Han utnevnes nå til fellow.

Bildet viser en smilende mann foran en dataskjerm

Professor Arnoldo Frigessi ved Avdeling for biostatistikk på Institutt for medisinske basalfag får spesiell status som fellow i IMS. (Foto: Mona Mehus, UiO)

Den vitenskapelige organisasjonen Institute of Mathematical Statistics har 4200 medlemmer over hele verden. Nå gir de professor Arnoldo Frigessi ved Avdeling for biostatistikk på Institutt for medisinske basalfag spesiell status som fellow.

– Det er en stor ære å bli valgt til «fellow» i IMS. Dette er en meget prestisjefylt internasjonal vitenskapelig organisasjon innen statistikk. Å motta denne anerkjennelsen for mitt arbeid med Bayesiansk metodikk gjør med veldig stolt. Men jeg vil si at alt arbeidet mitt har vært i samarbeid med fantastiske forskere og venner, som jeg takker dypt, sier Frigessi.

IMS skriver at i tillegg til arbeidet med Bayesiansk metodikk har komiteen merket seg hans nytenkning innen forskning og innsatsen hans for statistikk-faget, inkludert å jobbe for å høyne kompetansen i land i sør.

Av Cecilie Bakken Høstmark
Publisert 26. apr. 2022 08:54 - Sist endret 26. apr. 2022 08:54