Frost Andersen ny leder for Nasjonalt råd for ernæring

Nasjonalt råd for ernæring for perioden 2024-2026 er oppnevnt. Rådet konstitueres i januar 2024.

Lene Frost Andersen

Instituttleder ved IMB, professor og fra januar også leder for Nasjonalt råd for ernæring, Lene Frost Andersen. Foto: Øystein Horgmo, UiO

Instituttleder og professor Lene Frost Andersen har takket ja til å lede Nasjonalt råd for ernæring i perioden 2024-2026. Ph.d. kandidat Erik Arnesen og våre professorer Rune Blomhoff, Kirsten Bjørklund Holven og Nanna Lien er også del av rådet for perioden sammen med nøkkelpersoner med fagbakgrunn fra ernæringsfaget fra hele landet.

– Nasjonalt råd for ernæring gir oss uavhengige råd av høy kvalitet, som gjør Helsedirektoratet bedre i stand til å jobbe for å styrke befolkningens helse og utvikle gode helsetjenester, sier Linda Granlund, divisjonsdirektør i Helsedirektoratet.

Les mer: Mandat Nasjonalt råd for ernæring 2024-26.pdf (helsedirektoratet.no)

Av Silje M. Kile Rosseland
Publisert 13. des. 2023 15:05 - Sist endret 13. des. 2023 15:05