Sykdomsrelatert underernæring

Senter for klinisk ernæring arrangerte et vellykket seminar om Sykdomsrelatert underernæring fredag 21. april.

Tett program

Institutt for medisinske basalfag og Senter for klinisk ernæring inviterte til seminar om sykdomsrelatert underernæring. Arrangementskomiteen satte opp en ønskeliste for de forskerne de aller mest ønsket seg, og fikk et luksusproblem da alle svarte ja. Resultatet ble en imponerende gruppe foredragsholdere, og programmet ble tett for å få plass til alle.

sykdomsbetinget-underernering

Foredrag og diskusjoner

Foredragsholderne presenterte sine funn og erfaringer fra studier om sykdomsbetinget underernæring og inviterte til diskusjoner med salen. Deltakerne fikk innsikt i hvordan sykdomsrelatert underernæring kan påvirke kroppen og hvilke konsekvenser det kan ha for pasienter med ulike sykdommer.

Diskusjonene var engasjerende og hjalp deltakerne med å få et mer helhetlig bilde av sykdomsbetinget underernæring og hvordan det kan forebygges og behandles. Forskningsseminaret viste viktigheten av å fortsette å undersøke og øke kunnskapen om sykdomsrelatert underernæring, slik at flere pasienter kan bli diagnostisert og få riktig behandling.

Av Kyrre Vigestad
Publisert 28. apr. 2023 11:58 - Sist endret 28. apr. 2023 14:46