MUSS-konferansen

Velkommen til den 11. Nasjonale forskningskonferansen om muskelskjeletthelse

Meld deg på vår tverrfaglige konferanse med to innholdsrike dager med spennende foredrag. Konferansen er aktuell for forskere, helsepersonell, brukere, klinikere og andre som er interesserte i muskelskjeletthelse.

Konferansen er tverrfaglig og går over to dager med spennende foredrag om arbeid og muskelskjeletthelse og muskelskjeletthelse hos barn og unge. Vi har i tillegg fokus på prioriteringer for forskning og behandling av muskelskjeletthelse og foredrag og debatt om behovsidentifisert forskning for muskelskjelettfeltet. Videre gir konferansen oppdatert forskning gjennom frie foredrag og posterpresentasjoner.

Hybridkonferanse

Årets konferanse er en hybridkonferanse. Vi satser på å arrangere en konferanse med fysisk tilstedeværelse på Comfort Hotel Runway, Gardermoen i tillegg til webinar.

Abstrakt - frie foredrag/posterpresentasjon

Du er velkommen til å sende inn abstrakt til frie foredrag og/eller posterpresentasjon. Abstrakt sendes til limped@ous-hf.no innen 14. september 2022. Vi ønsker sammendrag fra studier i alle faser - fra planlagte prosjekter til publiserte arbeider. Slik får vi vist hverandre forskningen som foregår i feltet.

Utdeling av tre priser

På årets konferansen blir det delt ut en pris til beste frie foredrag og en pris til beste posterpresentasjon. I tillegg deler MUSS ut en pris fra Foreningen for Ryggforskning til et forskningsprosjekt på nakke, rygg eller bekken. Utdeling av de tre prisene baseres på innsendte abstrakt og presentasjon av arbeidet.

Program og påmelding

Mer informasjon og konferanseprogram finner du her. Websiden oppdateres fortløpende. Påmeldingsinformasjon finner du her.

Arrangør

Konferansen arrangeres av Rådet for muskelskjeletthelse (RMH) og Nasjonalt forskningsnettverk for muskelskjeletthelse (MUSS) ved John-Anker Zwart, Margreth Grotle, Kjersti Storheim, Amy Martinsen og Linda M. Pedersen.

Kontakt

For mer informasjon ta kontakt med Linda M. Pedersen på e-post: limped@ous-hf.no, tlf.nr: 23016171/91106219

Publisert 19. aug. 2022 12:20 - Sist endret 19. aug. 2022 12:20