Velkommen til 11. nasjonale konferanse om selvmordsforskning og -forebygging!

Ny handlingsplan - hva nå?  I høst ble den nye handlingsplanen for forebygging av selvmord lansert av regjeringen. 19.-20. mai 2021 arrangeres ny nasjonal konferanse om om selvmordsforskning og -forebygging. Vi vil tematisere og problematisere innhold og implikasjoner i handlingsplanen.

Save the date: 19.-20. mai

Til program og påmelding

Bildet kan inneholde: dagtid, mønster, linje, parallell, fargerikhet.

Fullstendig program kommer snarlig, her er smakebiter på foredrag:

• Etterlatte ved selvmord – hvordan gi både umiddelbar og langvarig oppfølging?
  • Rus, avhengighet og selvmord. Hvordan bør vi i hjelpeapparatet tenke?
  • Hvordan skape gode behandlingsforløp for pasienter med forhøyet selvmordsrisiko?
  • Hva kan vi lære etter 20 år med nullvisjon for trafikkdødsfall og hardt skadde i Norge?
  • Innvandrere og selvmordsrisiko – myter og fakta med basis i norske studier i nyere tid.

• Fører fremveksten av sosiale medier og algoritmer til psykisk uhelse blant barn og unge?

Fagkomiteen består av:

Professor Lars Mehlum (leder), senterleder for NSSF