Samarbeid om selvmordsforskning i Norden

Om lag 25 selvmordsforskere fra de nordiske landene var samlet 21. og 22. juni i Kungälv i Sverige for å drøfte utfordringer og muligheter i samarbeid om selvmordsforskning i Norden.

Bildet kan inneholde: bukse, bord, yttertøy, frakk, interiørdesign.

Under møtet ble Nordisk nettverk for selvmordsforskning og -forebygging dannet. Foto: Monika Öhlund/Suicidprevention i Vest

Møtet ble avsluttet med åpne forelesninger på Sahlgrenska Akademiet i Gøteborg. Tema var selvmordsforebygging blant barn og unge med foredrag fra Lars Mehlum (NSSF) og Vladimir Carli (Karolinska Institutet).

Arrangementet var støttet av Foreningen Norden i Sverige, Suicidprevention i Väst (SPIV) i Västra Götalandsregionen og NSSF.

Under seminaret ble Nordisk nettverk for selvmordsforskning og -forebygging dannet, et nettverket man regner med vil vokse med mange nye medlemmer i tiden som kommer.

Mer om seminaret

Publisert 7. juli 2022 09:00 - Sist endret 7. juli 2022 10:51