Fordypningskurs i DBT-ferdigheter

Å motivere for endring:

Fordypningskurs i DBT-ferdigheter

23.-24. mai 2019, Scandic Solli, Oslo

Bli bedre på å anvende DBT-ferdighetene i individualterapi og i gruppe slik at de passer den enkelte pasients utfordringer.

Velkommen til todagers fordypningskurs for DBT-terapeuter!

På programmet står:

• Ferdighetsbruk som alternative løsninger
  • Å engasjere pasienten i løsninger – også når det «brenner»
  • Motivasjon og forpliktelse til endringsarbeid
  • Løsningsanalyser
  • Demonstrasjoner og øvelser

Forelesere:

Jennifer Sayrs, Ph.D, er en erfaren DBT-lærer ved Behavioral Tech (USA) og har vært forskningsterapeut og adherencekoder i flere kliniske DBT-studier. I tillegg er Sayrs leder av en klinikk for pasienter med overkontroll, depresjon og angst. Sayrs er hovedlærer under kurset og holder det på engelsk.

Anita J. Tørmoen, Ph.D, har doktorgrad i behandling av selvskading. Hun er førsteamanuensis, DBT-lærer og leder
DBT-utdanningsprogrammet i Norge. Hun arbeider klinisk med DBT ved Oslo universitetssykehus.

Pris:  NOK 3500,-. Da er deltakelse, materiell og lunsj begge dager inkludert.

Godkjenninger:

Den norske legeforening: søkt godkjent

Norsk Psykologforening: 14 timers vedlikeholdsaktivitet

Norsk Sykepleierforbund: Kurset er godkjent av NSF som meritterende med totalt 14 timer. Dette kan brukes i henhold til kurstimekravet i NSFs godkjenningsordning klinisk spesialist i sykepleie/ spesialsykepleie.

NB: Kurset har et begrenset antall plasser!

Meld deg på her

Last ned og print ut flyer

Emneord: DBT
Publisert 27. sep. 2018 12:11 - Sist endret 2. apr. 2024 10:16