Vellykket seminardag om (met)amfetamin

SERAF organiserte 27. september 2011 en seminardag med tema "Amfetamin/metamfetamin, et stoff på frammarsj i Norge - virkninger på bruker og foster." i samarbeid med Borgestadklinikken.

Linda Chang

Forskningsdirektør hos SERAF Jørgen G. Bramness innledet om amfetamin, stoffets farmakologi og epidemiologi. Deretter ble det forelest om amfetaminbruk og psykose samt nyere former for behandlinger.

Professor/nevrolog Linda Chang fra John A.Burns School of Medicine, Universitetet i Hawaii foreleste om nevrologien rundt metamfetaminbruk. Forkningsresultatene er basert på avanserte imagingteknikker som ble presentert i detalj til deltakerne. Chang foreleste deretter om virkninger og skader på hjernen både hos unge brukere og hos foster utsatt for metamfetamin.

Det var stor interesse for seminaret og 65 deltakere fra forskningen, klinikkene og andre miljøer innen rusbehandling møte opp.

Handouts fra forelesningene finner du her:

Jørgen G. Bramness sine:

Linda Chang sine blir lagt ut så fort de er mottatt.

Publisert 11. okt. 2011 09:38 - Sist endret 11. okt. 2011 14:18