Fulbright og AWC stipend til Ingunn Olea Lund

PhD stipendiat Ingunn Olea Lund har mottatt to stipender for forskningsopphold ved Johns Hopkins Medicine i USA fra høsten 2011 til våren 2012. SERAF gratulerer!

Mottakse for AWC stipendiatene 2011 ved USA ambassadens residens 16. juni 2011. Stipend ble delt ut av den amerikanske ambassadøren.

Ingunn Olea forsker på gravide i legemiddelassistert rehabilitering (LAR), deres partnere og barn. Hennes veiledere er professor Edle Ravndal og professor Svetlana Skurtveit.

Ved oppholdet i USA vil Ingunn Olea jobbe tett med professor Hendree Jones ved Johns Hopkins Medicine. Et hovedmål vil være å skrive artikler basert på et stort amerikansk prosjekt om gravide kvinner i LAR og deres barn ledet av professor Jones.

Ingunn Olea skal også besøke behandlingsklinikker for å lære hvordan de jobber med gravide rusmisbrukere og deres familier i USA.

Et opphold ved Thomas Jefferson University hos professor Karol Kaltenbach, en av verdens mest anerkjente forskere på området rus og graviditet er også en del av opplegget for oppholdet i USA.

Mottakelse for Fulbrightstipendiatene 2011-2012 ved Nobelinsituttet 9. juni 2011.

Publisert 1. aug. 2011 12:46 - Sist endret 5. aug. 2011 09:48