Stipendiat Ingunn Olea Lund er tildelt Fulbrightstipend

SERAF-stipendiat Ingunn Olea Lund er tildelt det ærefulle Fulbright stipendet. Beløpet på kr. 100.000 skal brukes på et forskningsopphold i USA fra august 2011 til april/mai 2012.

Ingunn Olea Lund

Ingunn Olea forsker på gravide i LAR og deres barn under veiledning av professor Edle Ravndal.

I USA kommer professor Hendree Jones til å bli hennes mentor. Hendree Jones er en anerkjent forsker på dette området som SERAF hadde gleden av å invitere og høre på under konferansen Children at Risk i november.

Ingunn Olea blir tilknyttet Johns Hopkins Medical School og hun skal blant annet skrive artikler basert på datamateriale som Hendree Jones har samlet i forbindelse med et stort amerikansk prosjekt om graviditet og rusmidler.

Et opphold på Thomas Jefferson University hos professor Karol Kaltenbach, en av verdens mest anerkjente forskere på området rus og graviditet, er også med på turen.

Ingunn Olea skal dessuten besøke behandlingsklinikker for å lære hvordan det jobbes med gravide rusmisbrukere og deres familier i USA.

2011 blir uten tvil et spennende år for Ingunn Olea!

Publisert 4. jan. 2011 10:48 - Sist endret 2. aug. 2011 15:09