Seminarer 2010

Tidligere

Tid og sted: , Vettre hotell (Asker)

Statens institutt for rusmiddelforskning (SIRUS), Regionalt kompetansesenter for rusmiddelforskning i Helse Vest (KORFOR), Divisjon for rettstoksikologi og rusmiddelforskning/Folkehelseinstituttet (FHI) og Senter for rus- og avhengighetsforskning (SERAF-UiO) inviterer til seminar for forskere innen rusmiddelfeltet på Vettre hotell, Asker 10.-11.02. 2011.

Tid og sted: , Gamle festsal, Urbygningen, Karl Johans gate 47, Oslo

Lege og forsker Philipp Paul Koren Lobmaier vil onsdag 17.11. forsvare sin avhandling ”Heroin relapse prevention with naltrexone implants: A randomised comparison with methadone treatment among inmates released from prison” for graden PhD i Urbygnigens Gamle Festsal i Karl Johans gate 47.

Tid og sted: , Kirkeveien 166, Bygg 45

Seminaret er en fortsettelse av dag 2 på fjorårets konferanse – Prescription drug abuse som ble arrangeret av SERAF og Folkehelseinstiuttet, og er et møtested for forskere som holder på med eller ønsker å utvikle forskningsprosjekter når det gjelder misbruk av legemidler; BZD og opiater.

Tid og sted: , Auditorium 2, Georg Sverdrups hus

SERAF-forsker Nikolaj Kunøe vil den 8.10. kl 1215-1530 forsvare avhandlingen 'Sustained release naltrexone for opioid dependence: Effectiveness, safety, and clinical feasibility' for graden Ph.D i Auditorium 2, Georg Sverdrups hus.

Tid og sted: , Kirkeveien 166, Bygg 45, 3. etg.

Senter for rus og avhengighetsforskning (SERAF) har gleden av å invitere til universitetsforelesning med seniorforsker Steven R. Goldberg. Goldberg er sjef for National Institute on Drugs Abuse (NIDA) sin prekliniske farmakologiske forskning.

Tid og sted: , Lysebu Konferansesenter

Seminaret er en fortsettelse av fjorårets samarbeidsseminar på SERAF og og er et møtested for forskere som holder på med eller ønsker å utvikle forskningsprosjekter når det gjelder kartlegging og intervensjoner på alkoholfeltet.

Tid og sted: , Litteraturhuset, Wergelandsveien 29

I anledning Helge Waals 70årsdag inviterer SERAF til seminar om rusmidler, forskning og politikk den 23. april 2010.

Tid og sted: , Trondheim

Seminar for opplæring i bruk av kartleggingsverktøyet Addiction Severity Index (ASI). Kurset er i regi av SERAF og Grethe Lauritzen, seniorrådgiver/forsker ved SIRUS/SERAF. Foreleser Heid Nøkleby Cand polit stipendiat ved Høgskolen i Lillehammer og ansatt ved Tyrili FOU.