Nasjonalt seminar for forskere innen rus og avhengighet

Statens institutt for rusmiddelforskning (SIRUS), Regionalt kompetansesenter for rusmiddelforskning i Helse Vest (KORFOR), Divisjon for rettstoksikologi og rusmiddelforskning/Folkehelseinstituttet (FHI) og Senter for rus- og avhengighetsforskning (SERAF-UiO) inviterer til seminar for forskere innen rusmiddelfeltet på Vettre hotell, Asker 10.-11.02. 2011.

Seminaret holdes på Vettre hotell i Asker

Statens institutt for rusmiddelforskning (SIRUS), Regionalt kompetansesenter for rusmiddelforskning i Helse Vest (KORFOR), Divisjon for rettstoksikologi og rusmiddelforskning/Folkehelseinstituttet (FHI) og Senter for rus- og avhengighetsforskning (SERAF-UiO) inviterer til seminar for forskere innen rusmiddel- og avhengighetsfeltet på Vettre hotell, Asker 10.-11.02. 2011.

Seminaret arrangeres hvert annet år, og er en viktig møteplass for alle forskere innen rusmiddel- og avhengighetsproblematikk fra ulike disipliner. Dette er en god anledning til å presentere egen- og bli orientert om andres forskning. Som ved tidligere seminarer blir programmet (plenumsforedrag á ca. 10 min) basert på presentasjoner fra deltakerne. Vi ber derfor om at de som ønsker å holde innlegg lager et strukturert sammendrag (bakgrunn, metode og materiale, resultater og konklusjon) på max 250 ord som sendes inn samtidig med påmeldingen.

Eventuelle spørsmål kan rettes til Thomas Clausen tlf 23 36 89 78 eller thomas.clausen@medisin.uio.no . Påmeldingsfrist 15. november.
Vi har reservert plass til 80 deltakere. Blir det flere enn 80 påmeldinger, vil de som har meldt inn presentasjon bli prioritert. Endelig program vil bli sendt deltakerne i forkant av seminaret.

Seminaret starter ca kl 1030 torsdag 10. februar og varer til ca kl 1500 fredag 11. februar. Det er en egenandel på kr 500.- per deltaker. Dere må selv ordne med transport til og fra Vettre hotell.

Elisabet E. Storvoll Per Trygve Normann Sverre Nesvåg Thomas Clausen
SIRUS Folkehelseinstituttet KORFOR SERAF