Seminar om patologisk gambling med Marc Potenza

Marc Potenza

Marc Potenza er professor i psykiatri med spesialisering i avhengighetspsykiatri ved Yale School of Medicine. Han er også direktør for Problem Gambling Clinic, Center of Excellence i Gambling Research samt Women and Addictive Disorders Core of Women's Health Research ved Yale.

Hans forskningsinteresser er sentrert rundt spilleavhengighet. Han er også interessert i hvordan individuelle forskjeller knyttet til for eksempel impulsivitet og kjønn kan påvirke både ikke-rusrelatert og rusrelatert avhengighet.

Potenza leder pågående behandlingsstudier for personer med pengespillproblemer samt hjerne-imagingstudier av personer med gambling- eller rusmiddelproblemer.

Hans forskning fokuserer på hvordan ikke-rusrelatert avhengighet ligner eller skiller seg fra rusrelatert avhengighet.

Prosjektene har en helhetlig tilnærming via bruk av hjerne-imagingsteknikker samt genetiske, farmakologiske, atferdsmessige og epidemiologiske tilnærminger.

Klikk her for å melde deg på seminaret (gratis)

11.30 Lunsj
12.00 - 12.45 The Neurobiology and Treatment of Pathological Gambling, Marc Potenza
12.45 - 13.00 Kaffe