Universitetsforelesning med Dr. Rebecca McKetin

"Methamphetamine: epidemiology and psychiatric morbidity. A perspective from Australia."

Rebecca McKetin er seniorforsker ved Australias høyest rankede universitet, Australian National University. Hun arbeider med rusforskning ved Senter for forskning på Aldring, Helse og Velferd. Hun har i mer enn 15 år forsket på forholdet mellom rusmiddelbruk og psykisk helse, særlig narkotika-relatert psykose.

Mye av hennes forskning har fokusert på metamfetamin. Denne forskningen har hun mottatt flere priser for. Hennes nyeste er interesse endringer i narkotika-og alkoholbruk gjennom livsløpet, og forstå hvordan dette påvirker helse og trivsel.

Hun er mangeårig sjefsredaktør av 'Drug and Alcohol Review', som er blant de ti ledende tidsskriftene inne rus og avhengighetsforskning.

Forelesningen er gratis og foregår på engelsk

Publisert 6. mars 2014 15:53 - Sist endret 7. mars 2014 14:11