Seminarer 2017

Tidligere

Tid og sted: , Thon hotell Vettre

SERAF, Regionalt kompetansesenter for rusmiddelforskning i Helse Vest (KORFOR), Oslo Universitetssykehus (OUS) og Folkehelseinstituttet (FHI) inviterer til seminar for forskere innen rusmiddelfeltet på Thon hotell Vettre.

Tid og sted: , Tårnbygget, Gaustad sykehus

SERAF, Institutt for klinisk medisin og Oslo Universitetssykehus inviterer til faglig seminar til minne om Ann Kern-Godal, som omkom i en trafikkulykke i Frankrike 26. mai 2017.

Tid og sted: , Arendal sentrum, DNB auditorium, Peder Thomassensgate 12

Arrangementet vil fokusere på målsetninger som forutsetning for å drøfte virkemiddel i debatten om ruspolitikk, med særlig fokus på forebygging og drøfting av ulike reguleringsformer.

Tid og sted: , Arendal sentrum, DNB auditorium, Peder Thomassensgate 12

Arrangementet vil gi en innsikt i overdoseforebygging, hvor komplekst det er og hva som finnes av forebyggingsstrategier.

Tid og sted: , Galeien, Ullevål sykehus, bygg 45

7. juni presenteres funn og resultater fra årets rapport om status for Legemiddelassistert rehabilitering (LAR) i et åpent møte på SERAF.

Tid og sted: , Galeien, Bygg 45, Ullevål sykehus

SERAF inviterer til lanseringsseminar om overdosedød etter løslatelse fra fengsel.