English version of this page

Tidligere arrangementer

Tid og sted: , Galeien, Ullevål sykehus, bygg 45

Onsdag 29. mai presenteres funn og resultater fra årets rapport om status for Legemiddelassistert rehabilitering (LAR) i et åpent møte på SERAF.

Tid og sted: , Professorboligen, Oslo Karl Johans gate 47

Tirsdag 23. januar arrangerer SERAF frokostseminar om nalokson i Oslo sentrum.

SERAF avholder universitetskurs i rusmiddelmedisin over til sammen fire dager. Kurset er delt opp i en grunnlagsmodul og en behandlingsmodul. Kurset tar sikte på å øke kompetansen i behandling og oppfølging av pasienter med rusmiddelrelaterte problemer.

Tid og sted: , Radisson Blu Hotel Scandinavia, Holbergs gate 30, 0166 Oslo

1. september arrangerte SERAF den tredje internasjonale naloksonkonferansen ThINC-3

Tid og sted: , Galeien, Ullevål sykehus, bygg 45

Onsdag 7. juni presenteres funn og resultater fra årets rapport om status for Legemiddelassistert rehabilitering (LAR) i et åpent møte på SERAF.

Tid og sted: , Ullevål sykehus, Bygg 25, Rødt auditorium

Fordypningskurs i rus og psykiatri har som formål å øke kunnskapen om sammenhengen mellom behandlingen av ulike rusmidler og psykiske lidelser.

Tid:

20. og 21. oktober 2022 arrangeres for 13. gang LAR-konferansen – denne gangen sentralt i Oslo sentrum.

Tid og sted: , Galeien, Ullevål sykehus, bygg 45

Fredag 17. juni presenteres funn og resultater fra årets rapport om status for Legemiddelassistert rehabilitering (LAR) i et åpent møte på SERAF.

Tid og sted: , Clarion The Hub

Det er besluttet at LAR-konferansen som var planlagt avholdt 15.-16. oktober 2020 ikke kan la seg gjennomføre på grunn av koronapandemien i landet og myndighetens føringer for de nærmeste uker og måneder.

Tid og sted: , Rikshospitalet, Rødt auditorium, Oslo

Tid:

Grunnet den pågående smittesituasjonen av Korona-viruset blir arrangementet avlyst. Vi oppdaterer våre nettsider med informasjon om ny dato på et senere tidspunkt.

Tid og sted: , Galeien, Ullevål Sykehus, Bygg 45

Torsdag 12. desember kl.09-11 inviterer SERAF til frokostseminar i forbindelse med lansering av Oslo-rapporten 2019.

Tid og sted: , Frederik Holsts hus, Auditorium 124, Ullevål sykehus, Kirkeveien 166

Tid og sted: , MS Sunnhordland, brygga i Arendal

Arendalsuka er en årlig nasjonal arena hvor aktører innenfor politikk, samfunns- og næringsliv møter hverandre og folk, for debatt og utforming av politikk for nåtid og framtid. NORMENT og SERAF deltar i år på Arendalsuka med arrangementet "Ensomhet: Den glemte faktor i psykisk helsearbeid?".

Tid og sted: , Tyrilitaket, Vesterveien 3, Arendal sentrum

SERAF, i samarbeid med Fagrådet, arrangerer seminar i Arendalsuka med temaet "Hvilken lærdom bør vi ta med oss fra historien om Siw?".

Tid og sted: , Galeien, Ullevål sykehus, bygg 45

6. juni presenteres funn og resultater fra årets rapport om status for Legemiddelassistert rehabilitering (LAR) i et åpent møte på SERAF.

Tid og sted: , Christiania Qvartalet Møtesenter (Auditorium)

Denne høsten markerer vi "SERAF i 10-år" med et fagseminar.

Tid og sted: , Rødt auditorium, Laboratoriebygningen (25), Ullevål sykehus, Kirkeveien 166

Tid og sted: , Meet Ullevaal i Oslo

Den 12. LAR-konferansen avholdes 18. og 19. oktober 2018 på Meet Ullevaal i Oslo

Tid og sted: , MS Sunnhordland på brygga i Arendal

Hvert år dør mellom 250 og 300 personer som følge av overdoser. Brukergruppene endrer seg fra primært heroin til overdoser med reseptbelagte midler. Hva kan vi gjøre for å forebygge nye overdosedødsfall?

Tid og sted: , Galeien, Ullevål sykehus, bygg 45

8. juni presenteres funn og resultater fra årets rapport om status for Legemiddelassistert rehabilitering (LAR) i et åpent møte på SERAF.