St. Olavs Orden til Anne-Lise Børresen-Dale

Anne-Lise Børresen-Dale ble 28. august oppnevnt til Kommandør av Den Kongelige Norske St. Olavs Orden for sin fremragende innsats for medisinsk forskning.

En stolt Anne-Lise Børresen-Dale med St. Olavs Orden. Foto: Nina Gausdal Try, OUS

Anne-Lise Børresen-Dale er professor emeritus og kreftforsker ved Universitetet i Oslo og Oslo universitetssykehus.

Det var en rørt og stolt nyslått Kommandør som tok imot ordensbeviset og høytidelige ord fra Kansellisjef Mette Tverli fra Det kongelige hoff mandag 28. august. I tillegg kom det hilsener og lovord fra kolleger og samarbeidspartnere på Radiumhospitalet.

Børresen-Dale (71) har arbeidet med medisinsk forskning i hele sitt yrkesliv, og har hatt spesiell fokus på forskning innen brystkreft,

– Hun er en internasjonal stjerne innen kreftforskningen, og arbeidet hennes har vært til nytte for oss alle, sa Bjørn Erikstein, administrerende direktør ved OUS, og gratulerte med oppnevnelsen.

Av Nina Gausdal Try, OUS
Publisert 22. sep. 2017 14:00 - Sist endret 22. sep. 2017 14:00