NORMENT gjesteforsker blant mest fremgangsrike nordmenn i utlandet

Andres M. Dale er gjesteforsker ved NORMENT, og blant de mest fremgangsrike nordmenn i utlandet i kategorien «akademia».

Anders M. Dale er nevroforsker og professor i radiologi, nevrologi, psykiatri og kognitiv forskning ved University of California, San Diego. NORMENT-forskere har et tett samarbeid med Dale, og med Multi-Modal Imaging Laboratory (MMIL) ved UCSD, hvor Dale er visedirektør.

Det er Aftenpostens A-magasinet som har invitert Jonas Gahr Støre, Kristin Skogen Lund og Elin Hurvenes til å foreta kåringen av de mest fremgangsrike nordmenn i utlandet. I kategorien «akademia» lå følgende kriterier til grunn: Stilling. Universitetets størrelse og rangering i verden. Vedkommende kandidats forskningsresultater. Priser og utmerkelser. Internasjonal anerkjennelse gjennom publiseringer og siteringer gjort av andre. Les hele artikkelen her. (ikke tilgjengelig)

Publisert 14. apr. 2014 09:45 - Sist endret 25. mars 2021 15:37