NORMENT-forskere tildelt pris for fremragende forskningsartikkel

Oslo universitetssykehus deler hvert halvår ut priser til seks forskergrupper ved sykehuset. For første halvår 2017 ble Tobias Kaufmann og kollegaer ved NORMENT tildelt pris for fremragende forskningsartikkel om hjernens utvikling og psykisk sykdom.

Tobias Kaufmann (Foto: Christine Lycke Brandt)

Tobias Kaufmann, forsker og førsteforfatter på artikkelen, mottok prisen under en seremoni på Ullevål sykehus fredag 1. desember. Prisen er på kr 50.000 og er øremerket til videre forskning.

I artikkelen som er publisert i det anerkjente tidsskriftet Nature Neuroscience, avdekket forskerne at forbindelser i hjernen utvikles og blir betydelig mer individuelle og unike gjennom barne- og ungdomsårene, og at denne hjerneutviklingen er knyttet til mental helse.

Les mer om studien på NORMENTs nettsider

Les om prisutdelingen på sykehusets nettsider

Publisert 1. des. 2017 11:16 - Sist endret 8. des. 2017 16:03