BipolarWebinar: Unge og bipolar lidelse

Hvordan oppleves det å ha en bipolar lidelse i ung alder? Hvordan får man diagnosen bipolar lidelse, og er det noe som skiller seg ut hos unge?

Bildet viser fem ungdommer som holder rundt hverandre foran en blå bakgrunn.

Illustrasjonsbilde: Bipolarforeningen

Bipolarforeningen i samarbeid med NORMENT, inviterer til webinar om unge og bipolare lidelser. Her får du møte fageksperter som jobber spesielt med unge som har bipolar lidelse, du vil få høre erfaringsforedrag for personer med diagnosen selv, og det blir en panelsamtale til slutt hvor du kan stille dine spørsmål til innlederne.

Se mer på Bipolarforeningens Facebookarrangement

Opptak

• Se opptak av webinaret her

• Konfransier er Loni Bjerkholt-Pedersen.

17.45 Venteværelset åpner i Zoom
18.00 Velkommen v/ daglig leder i Bipolarforeningen Nina Antonov og konferansier Loni Bjerkholt-Pedersen
18.10 Erfaringsforedrag av Isak Svarstad Ellefsen (17 år)
18.30 Hva er bipolare lidelser? Fra et forsker- og behandlerperspektiv med fokus på unge
v/ psykologspesialist Sofie Ragnhild Aminoff, TIPS Sør-Øst/NORMENT
og spesialist i barne- og ungdomspsykiatri Thomas Blikshavn, Akershus Universitetssykehus
18.50 Møteplasser for unge i regi av Bipolarforeningen - En treffleders erfaringer
v/ Trine Olsen Tuvnes (24 år)
19.10 Våre beste råd for å mestre psykiske lidelser som ung
v/ foreningen Psyktærlig
19.30 Panelsamtale med spørsmål fra tilskuerne
Send inn spørsmål her: https://forms.gle/vwwzxHdoM167CxfWA

Om prosjektet

Webinaret er i samarbeid med NORMENT og støttet av Stiftelsen Dam. Gjennom Rådet for psykisk helse har Bipolarforeningen fått tildelt midler for seks webinarer om temaer knyttet til bipolare lidelser. Se opptak av to andre webinarer her.

Opptak av tidligere temakvelder kan du se på Bipolarforeningsens youtube-kanal

Velkommen!

Publisert 20. mai 2021 08:37 - Sist endret 17. nov. 2022 13:05