Disputas: Nina Mørkved

Nina Mørkved disputerer for ph.d.-graden ved UiT - Norges arktiske universitet med avhandlingen Childhood Trauma in Schizophrenia Spectrum Disorders: A comparison to substance abuse disorders, and relation to cognitive performance and antipsychotic treatment outcomes.

Bildet kan inneholde: person, panne, nese, ansikt, briller.

Foto: UiT

Samme dag holder hun sin prøveforelesning med tittelen From 'what's wrong with you?' to 'what happened to you?': The impacts of childhood trauma across common and severe mental health difficulties.

Både disputas og prøveforelesning vil bli streamet.

Hovedveileder:

• Professor Else-Marie Løberg, Haukeland universitetssykehus og Universitetet i Bergen

Medveiledere:

• Professor emeritus Dagfinn Winje, Universitetet i Bergen
  • Professor Erik Johnsen, Haukeland universitetssykehus og Universitetet i Bergen
  • Professor Jens Thimm, UiT - Norges arktiske universitet  og Universitetet i Bergen

Les mer om disputasen på UiT sin nettside.

Publisert 7. sep. 2022 10:23 - Sist endret 7. sep. 2022 10:23