English version of this page

Publisert 25. nov. 2020 17:47

Hun får prisen for arbeidet i biomedisinselskapet Vaccibody. – Dette er en meget velfortjent pris. Vaccibody er et eksempel på at livsvitenskapmiljøer ved UiO og Norge er i verdensklasse, sier Per Morten Sandset, viserektor for forskning og innovasjon ved UiO.

Publisert 25. nov. 2020 10:19

Forskpro er nå delvis integrert mot NSDs register. Forskere ved MED og OD må fortsatt registrere prosjektet i Forskpro før det meldes til NSD. Øvrige prosjekter fra UiO som er vurdert av NSD blir automatisk hentet inn til Forskpro.

Publisert 13. nov. 2020 15:26

Kreftforeningen tildeler forskningsmidler til seks prosjekter ved fakultetet. – Vi er stolte og glade for tildelingene som går både til yngre og til svært erfarne forskere, sier forskningsdekan Jens Petter Berg.

Publisert 9. okt. 2020 16:24

Verdens matvareprogram får Nobels fredspris 2020. -Dette er en pris etter mitt hjerte, forteller Wenche Barth Eide som i årevis har arbeidet for økt forståelse av ernæringsvitenskapenes rolle  i internasjonalt utviklingssamarbeid.

Publisert 29. sep. 2020 16:27

Helsefagutdanningene i Norge bør ha mer fokus på teknologi, innovasjon og entreprenørskap. Dette trengs for å møte utfordringene helse-Norge står overfor i årene som kommer, ifølge en rapport fra Helse- og omsorgsdepartementet.

Publisert 3. apr. 2020 11:29

Utbruddet av koronavirus fører også til at etablert praksis og lange tradisjoner må settes til side. Her er erfaringene fra mange av de som bidro i den første digitale disputasen.