English version of this page

Publisert 18. okt. 2023 17:08

Hvordan engasjere barn og ungdom med forskning? Lag en hoppekonkurranse, mål pulsen og sånn har du mange nye hjerter som banker for forskning på både hjertet og resten av kroppen.

Publisert 16. sep. 2023 21:54

Tusen takk til Det Medisinske fakultetet for at de etter Russlands uakseptable invasjon av Ukraina, raskt og effektivt omdisponerte 2 millioner tidligere bevilget til samarbeid med russiske forskere, og startet prosjektene som ble presentert under Helse for Ukraina i Aulaen i går. Jeg ble utfordret til å snakke om hva vi gjør for Ukraina.

Publisert 15. sep. 2023 11:46

I september er det fem år siden det aller første innlegget ble publisert på Medisinbloggen. Siden da har over hundre av fakultetets forskere fortalt om forskingen sin til et større publikum. Kanskje du er nestemann?

Publisert 1. mars 2023 12:56

MED-fakultetets nye kunnskapsklynge, Enhet for bærekraftig helse (SUSTAINIT) er i full gang med planer og aktiviteter. Enheten ble etablert på nyåret og har allerede fått inn 11 millioner i ekstern støtte til virksomheten. Nå vil de ha innspill til sin strategi.