Forskningstorg for elever på Teknisk museum

Gratis forskningstorg for skoleklasser: Møt hjerneforskere, se inn i kroppen med VR-briller, lær om hjerteforskning, bakterier, produksjon av proteser og hvordan bærekraft og helse henger sammen. Velkommen til forskningstorg og medisinsk temadag!

Bilde fra forskningstorget 2022

Forskningstorget på Teknisk museum 2022 var vellykket for både elever og forskere. Derfor lager vi nytt - og større - torg i år! Foto: Åsne Rambøl Hillestad/UiO

Elever og lærere kan glede seg til

• Mange stands med simuleringer og eksperimenter du kan få prøve selv
  • Omvisning i utstillingen Liv og død
  • Å møte forskere og studenter som svarer på alt du lurer på om kropp, helse og forskning.
  • Stands dere kan besøke:
    • Medisinsk fotografering

• Bakterier som kan lage energi

• Hjerteforskning

• Tarmene og cøliaki

• Akuttmedisin og førstehjelp

• Zebrafisk

• Hjernen forandrer seg gjennom livet

• Munnen – mer enn bare tenner

Forskningstorget arrangeres som en del av Forskningsdagene, og det er gratis inngang. Velkommen!

Stemningsrapport fra Forskningstorget 2022

Forskningstorget med vekt på medisin og helse ble første gang arrangert på Teknisk museum i fjor. Vi ønsker å gi deg som besøkende et praktisk møte med forskning og forskere på stands med ulike aktiviteter der du kan få teste ting selv.

Her kan du lese om arrangementet og se bilder.

Logo Forskningsdagene

Publisert 15. juni 2023 11:43 - Sist endret 19. sep. 2023 14:53