IDF-møte 4. mars 2024

Informasjonsaker: Styresaker - Ombygging DM - Arealsaker MED - UiO-SAK - OD-MED - Org.endringer OUS -UiO:IT på MED - Flytting av Ferdighetssenteret - Eventuelt

Drøftingssaker: ingen

Forhandlingssaker: ingen

Deltakere

Fra tjenestemannsorganisasjonene: Katrine Langvad Stensløkken (Forskerforbundet), Vigdis Bjerkeli (Forskerforbundet), Martine Sæterli Jensen (Akademikerne),

Forfall: Natalia Zubillaga (NTL), Ariel Sevendal (Parat)

Fra verneorganisasjonen: Sissel Aastorp (lokalt hovedverneombud)

Fra arbeidsgiver: Elisabeth Pedersen Lange, Hanne Flinstad Harbo, Anita Robøle, Tor Henry Wold, Astrid Aksnessæther, Torgeir Kvernstuen, Kine Yttersian, Margrete Ytterstad, Hela Soltani, Linn Bævre Arnesen (referent)

3/23 - I - Gjennomgang av styresaker til Fakultetsstyremøte 12. mars 2024

Det ble informert om sakene på sakskartet. Det var ingen kommentarer.

sakskart

4/23 - I - Oppdatering vedrørende ombygging av kontorgang i administrasjonen Domus Medica

Torgeir Kvernstuen informerte om saken. IMB skal ha workshop med BHT for alle medarbeidere førstkommende torsdag, for å komme til enighet om felles regelverk for bruk av kontorplassene. Det var enighet om at det virker å være god kontroll på prosessen.

saksfremlegg (pdf)

5/23 - Oppdatering på arealsaker ved Det medisinske fakultet

Anita Robøle orienterte om prosess for Livsvitenskapsbygget. Det er opprettet en arbeidsgruppe.

6/23 - Status innføring av nytt saks -og arkivsystem på UiO

Anita Robøle orienterte om at det ikke er ny informasjon siden sist.

7/23 - Status utredning av sammenslåing av OD-MED

Hanne Harbo orienterte om at arbeidsgruppen hadde møte forrige uke, og de har begynt analysene etter intervjuer. OD og MED dekanene har bedt om et møte for mer informasjon.

8/23 - Organisasjonsendringer OUS- Direktørens stab

Astrid Aksnessæther informerte om prosessene som er igangsatt ved OUS. Det er besluttet en pilot med lokal stedlig ledelse (sykehusdirektør) på Radiumhospitalet fra september. Av andre konkrete endringer er KIT-klinikken opphørt som egen klinikk. Det er oppnevnt en egen prosjektgruppe ledet av Morten Tandberg Eriksen som skal lage en ny modell for organisering av Rikshospitalet. Dette arbeidet skal pågå fram til 2027. En ny organisasjonsmodell skal implementeres ifm innflytting i nye sykehusarealer ca. i 2031. Klinmed skal i henhold til samarbeidsavtalen mellom UiO og OUS ha lik lederstruktur. Da det er knyttet mye usikkerhet til hvordan organiseringen og lederlinjene vil lande, vil Klinmed avvente med å justere sin organisering. Dersom midlertidige grep blir nødvendige vil disse drøftes.

vedtak

9/23 - Oppdatering på prosjekt UiO:IT for MED

Tor Henry Wold informerte om prosjektet. Basert på tilbakemeldinger, skal det skrives ned mulige veivalg, som gruppen kan diskutere. Det blir nytt møte i løpet av april.

10/23 - Flytting av Ferdighetssenteret ved Klinmed

Kine Yttersian presenterte saken. Ferdighetssenteret ligger i dag under Akuttklinikken. Ferdighetssenteret flyttes i sin helhet slik at leder for Ferdighetssenteret vil rapportere direkte til Instituttleder. Ny leder for senteret er ansatt. Flyttingen av Ferdighetssenteret vil ikke medføre endringer for de ansatte. Det var ikke andre opplysninger enn det som er beskrevet i saken, som kommer frem i møtet.

Fordi saken stod som utsatt på dagsorden, var ikke fagforeningene forberedt på drøfting. Det var derfor enighet om at IDF får tid til å melde inn eventuelle kommentarer og spørsmål til saken, eller å melde inn om de ønsker at drøftingen av saken tas på neste møte. Det ble ikke meldt inn spørsmål eller ønske om å sette opp saken på nytt.

saksnotat (pdf)

organisasjonskart (pdf)

11/23 - Eventuelt

Kvernstuen (IMB) informerte om støy fra arbeidene i sykehusparken. Det er målt svært høy lyd. Støynivå gjør det utfordrende å kunne arbeide på innsiden av DM for IMBs medarbeidere. Som tiltak har IMB har kjøpt inn støydempende hodetelefoner.  I tillegg er det satt opp duk mellom bygget og parken hvor arbeidene gjøres.

Publisert 19. feb. 2024 11:17 - Sist endret 3. apr. 2024 16:31