SHE deltar på Universitetsplassen En ny start-festivalen

Hvordan skal vi omstille oss til et bærekraftig samfunn? SHE deltar med studentpodkast-sending og på Circle U.-seminar om evidens og demokrati.

Bildet kan inneholde: fotografi, grønn, bygning, arkitektur, gul.

Foto: UiO

Universitetet i Oslo feirer 210 år og inviterer til festival 31.august - 2.september om hvordan vi omstiller oss til et bærekraftig samfunn. Hva skjer med demokratiet vårt, klarer vi å ta vare på kloden og hva lærte vi av pandemien om oss selv og samfunnet?

SHEs aktiviteter på festivalen

Onsdag 1. september kl. 16-17 i Universitetshagen, Karl Johans plass
"Pandemiens syndebukker" - podkast med Folkefeber som har mottatt flere studentstipender fra SHE.

Torsdag 2. september kl. 16-17 direkte strømming
"Evidence and Democracy in Times of Crises" - paneldebatt med SHE-forskeren Trish Greenhalgh, som også sitter i SHEs International Advisory Board (IAB). Jonathan Grant, som også sitter i IAB, og Antoinette Mary Fage-Butler. Seminaret ledes av styreleder i SHE, Eivind Engebretsen og Tobias Bach - begge leder den norske delen av Circle U. som arbeider i “Socially engaged Education and Research”.

Av Trine Kleven
Publisert 24. aug. 2021 15:18 - Sist endret 1. mars 2022 16:00