English version of this page

Bildekonkurranse - En verden uten antibiotika

Til alle studenter, akademikere, forskere og helsearbeidere i Norge! Vi inviterer deg til å delta i en bildekonkurranse om en verden uten antibiotika – en spennende mulighet til å vise frem din kreativitet og dine evner. Frist 20. oktober.

Bildet kan inneholde: font, kunst, tre, glass.

I denne bildekonkurransen ber vi deg om å forestille deg en verden uten antibiotika. Vis frem dine perspektiver visuelt og kreativt gjennom fotografier, grafikk, tegninger eller malerier. Innsendte bilder må kommunisere eller visualisere forhold knyttet til redusert effekt av antibiotika; en verden der antibiotika har sluttet å virke på grunn av økningen i antibiotikaresistens. Vi oppfordrer også til bilder som reflekterer over antibiotikabruk og antibiotikaresistens både når det gjelder mennesker, dyr og naturen. Ditt bidrag skal fange seernes oppmerksomhet og sette i gang dialog.

Du kan inkludere en QR-kode som lenker til relevant forskning for å gi en dypere forståelse av bildet ditt, men dette er ikke påkrevd. Vi godtar bilder med en kort beskrivelse (maks 100 ord) av det du vil fremheve. De 10 beste bildene vil bli utstilt på HumSam-biblioteket ved Universitetet i Oslo i november 2023 som en del av World AMR Awareness Week.

Frist for innsending

Bilder må sendes inn innen 20. oktober 2023.

Premier

De 6 beste bildene vil bli tildelt et gavekort på 500 kroner hver fra bokhandelen Akademika, som kan brukes i Akademikas butikker over hele Norge.

Konkurranseregler

• Deltakerne må sende inn sitt eget originale arbeid, enten i form av et fotografi eller digitalisert grafikk, tegning eller maleri.
  • Hver deltaker kan bare sende inn ett bidrag.
  • Bilder eller filer må være i høy oppløsning, i JPEG-format.
  • Sammen med hver innsending skal det gis en kort beskrivelse (maks 100 ord) som formidler budskapet og sammenhengen.
  • Hvis du er en forsker, kan du inkludere en QR-kode som lenker til din relevante forskning for å gi ytterligere kontekst og dybde, men dette er ikke påkrevd.
  • Hvis mennesker er avbildet på bildet, må deltakerne få samtykke til å bruke bildet av dem og forsikre seg om at de er komfortable med det. Bilder av barn må ha foreldre/foresattes samtykke.
  • Alle bidrag må sendes inn via et nettbasert skjema. Lenke vil legges ut her snart.
  • Ved å sende inn ditt bidrag gir du tillatelse til at arbeidet ditt blir vist i en utstilling på HumSam-biblioteket ved UiO i november 2023 under World AMR Awareness Week.
  • Juryen vil vurdere bidragene basert på originalitet, kunstnerisk kvalitet, overholdelse av temaet, budskapets påvirkning og inkludering av relevant forskning om det er aktuelt.
  • Vinnerne vil bli kunngjort gjennom vår nettside, sosiale medier og via e-post til deltakerne.

Send inn ditt bidrag her

Her kan du laste ned bildefila og legge ved informasjon

Arrangører

Konkurransen arrangeres av AMiCS og INFRA ved Senter for bærekraftig helseopplæring (SHE), i samarbeid med Antibiotikasenteret for primærmedisin (ASP), Avdeling for samfunnsmedisin og global helse, og HumSam-biblioteket ved Universitetet i Oslo.

Spørsmål?

Kontakt Arunima Sehgal Mukherjee: a.s.mukherjee@medisin.uio.no