Studenter søkes til Kloke Valg-programmet

Er du interessert i medisinsk overaktivitet og bærekraft i helsetjenesten? Studenter for kloke valg søker flere engasjerte medisinstudenter og ernæringsstudenter til å delta i et nasjonalt program over 15 måneder knyttet til nettopp dette. Søknadsfrist: 1. juni.

studenter og fns bærekraftsmål på store pappesker

Foto: Jarli&Jordan/UiO

Fremtiden vår

Medisinsk overaktivitet, at pasienter utsettes for undersøkelser og behandling som de ikke har nytte av og som i verste fall kan skade dem, er et stort problem i helsevesenet. Debatten rundt dette temaet er fortsatt ung og ikke på langt nær over. Gjør kloke valg (GKV) og Senter for bærekraft i helseutdanningene (SHE) ønsker gjennom Studenter for kloke valg (SKV) å inkludere studenter fra medisin og ernæring i denne debatten. Programmet er lagt opp til å gjennomføres parallelt med studiene.

Nasjonalt program som gir deg kompetanse på bærekraft i helsetjenesten

Gjennom SKV vil du bli del av et kull bestående av medisin- og ernæringsstudenter fra landets fire medisinske fakulteter. Disse vil du møte jevnlig gjennom perioden på konferanser, workshops og samlinger. Du vil også få en veileder som vil hjelpe deg til å utforme ditt eget prosjekt knyttet til medisinsk overaktivitet og bærekraft i helsetjenesten.

Prosjektet kan f.eks. være i form av et forsknings- eller kvalitetssikringsprosjekt. Kanskje arbeidet ditt kan forberede grunnen for en ny Gjør kloke valg anbefaling? Eller kanskje du vil jobbe mer med formidling?

Uansett hvilket tema du velger, vil Studenter for kloke valg og ikke minst kullet du blir en del av, støtte deg og legge til rette for at du når målene dine! Her er det også gode muligheter for å få et forsprang på en hovedoppgave/master!

Søknadsskjema og frist

Her er søknadsskjema.

Søknadsfristen er 1. juni og vi gjennomfører suksessive intervjuer kort tid i etterkant, dette vil du bli informert om.

Hvis du lurer på noe eller bare vil vite mer om Studenter for kloke valg kan du sende oss en epost: studenterforklokevalg@gmail.com

Sjekk også ut Instagramkontoen

Hvem er vi?

Vi i Studenter for kloke valg, Gjør kloke valg og Senter for bærekraft i helseutdanningene gleder oss til å jobbe sammen med deg om å forme fremtidens helsevesen!

Programmet Studenter for Kloke Valg er et samarbeid mellom Senter for bærekraft i helseutdanningene (SHE), Gjør kloke valg (Legeforeningen) - initiert av studenter.

Av Trine Kleven
Publisert 8. apr. 2024 10:15 - Sist endret 8. apr. 2024 10:18