Hvilke muligheter ligger i å integrere bærekraft i høyere utdanning?

Rettferdig omstilling til en bærekraftig fremtid er fokus på Bærekraftskonferansen 2023. Day Zero den 8 februar tilbyr gratis digitale foredrag og debatter.

SDG colors

Foto: Universitetet i Bergen

Hvilke muligheter ligger i å integrere bærekraft i høyere utdanning?

Førsteamanuensis og senterleder Birgit Rognebakke Krogstie fra Excited, Centre for Excellent IT Education ved NTNU, Professor og senterleder Kristin Margrethe Heggen fra SHE, Centre for Sustainable Healthcare Education ved UIO diskuterer og deler sine tanker og erfaringer rundt utvikling av helse- og IT-utdanning i et bærekraftsperspektiv.

Sentre for fremragende utdanning er en prestisjeordning for å utvikle kvalitet og innovasjon i høyere utdanning. Hvordan jobber sentrene med de store spørsmålene knyttet til bærekraft, og hvor møter de motstand? Er det verdt å bruke tid på å lære om hvordan helt andre utdanninger utdanner sine studenter?

Mer om sentre for fremragende utdanning: https://youtu.be/mZt6PzFYkEA

Samtalen blir moderert av seniorrådgiver Marit Ubbe fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HKdir). Det vil være mulig å stille spørsmål til deltakerne.

Relevant for:
Bærekraftsmål 4: God utdanning
Bærekraftsmål 17: Samarbeid for å nå målene

Registrering

Samtalen er digital og gratis, du må registrere deg her.

Om Bærekraftskonferansen i Bergen

SDG Conference Bergen 2023 arrangeres i samarbeid mellom UiB, UiO, NMBU, NTNU, UiT, Universitets- og høgskolerådet (UHR) og Norsk studentorganisasjon (NSO).

Her er mer informasjon om Bærekraftskonferansen 2023.

Publisert 1. feb. 2023 09:41 - Sist endret 22. juni 2023 15:15